Kwaliteits-, Risico & Veiligheidsmanagement bij de uitvoeringsfase van de Rotterdamsebaan in opdracht van de Combinatie Rotterdamsebaan.

Over het project

De bereikbaarheid van Den Haag is grotendeels afhankelijk van de Utrechtsebaan (A12). Het is de belangrijkste toegangsweg voor Den Haag, maar er is geen ruimte om deze weg verder uit te breiden. Doordat een grootdeel van het verkeer dat de stad dagelijks in- en uitrijdt via deze weg. Heeft het als gevolg dat er iedere dag files op de Utrechtsebaan staan.
Om te zorgen dat verkeer van en naar Rotterdam, Delft en Ypenburg een alternatief heeft, wordt de Rotterdamsebaan aangelegd. De Rotterdamsebaan loopt van het knooppunt Ypenburg met een tunnel onder Voorburg door en komt uit op de Binckhorstlaan. Daar sluit de nieuwe weg bij de Neherkade meteen aan op de centrumring. Door deze nieuwe verbinding kan het verkeer zich beter verdelen en is er tijdens bijvoorbeeld de spitsuren minder vertraging. Met de komst van de Rotterdamsebaan worden de wegen rond Den Haag uitgebreid en is er meer ruimte voor het verkeer.
De Rotterdamsebaan moet een icoon van duurzame infrastructuur worden. Zowel tijdens de bouw als na de oplevering. Filters in de tunnel vangen fijnstof af. Zonnepanelen op de tunnelmond in de Vlietzone maken de tunnelgebouwen energieneutraal.

(Bron: Den Haag)

Bron: https://www.rijkswaterstaat.nl

Onze rol in het project

Namens Synergie Ingenieurs zijn/waren er een Kwaliteitsmanager, een Kwaliteitscoördinator, een Veiligheidsmanager en een Veiligheidskundige actief op dit project.

Info

Projectnaam:
Kwaliteits-, Risico- & Procesmanagement Rotterdamsebaan
Opdrachtgever:
Gemeente Den Haag
Opdrachtnemers:

Combinatie Rotterdamsebaan: BAM | VolkerWessels bedrijven Van Hattum an Blankevoort | KWS | Vialis

Locatie:
Den Haag
Projectomzet:
€ 300 mio
Projectfase:
Uitvoeringsfase
Oplevering:
Eind 2020