Risicomanagement bij de planfase van aanbesteding verbetering knooppunt Hoevelaken in opdracht van BAM.

Over het project

Voor knooppunt Hoevelaken staan dagelijks files. Rijkswaterstaat heeft daarom in samenwerking met de regio de opdracht gegeven om dit knooppunt te verbeteren. De A1 tussen Bunschoten en Barneveld, en de A28 tussen Nijkerk en Leusden worden verbreed. Ook het knooppunt zelf wordt aangepast. Het klaverblad, de vier grote lussen waarmee de snelwegen A1 en A28 met elkaar worden verbonden, gaat verdwijnen. In plaats daarvan komen er fly-overs.
Met deze gunning wordt er een betere doorstroming van het verkeer rondom knooppunt Hoevelaken en aangrenzende wegen, gerealiseerd. Ook verbetert de bereikbaarheid en leefbaarheid door de goede inpassing in het landschap.

Rijkswaterstaat | Volker Infra Design

Onze rol in het project

Verantwoordelijk voor het risicomanagement binnen het project.
Het inventariseren en creëren van een overzicht van alle risico’s met de bijbehorende beheersmaatregelen. Deze doorvertalen naar managementinformatie ten behoeve van de projectbeheersing. Het voorzitten van risicosessies.

 

Info

Projectnaam:
Risicomanagement verbetering knooppunt Hoevelaken
Opdrachtgever:
Rijkswaterstaat
Opdrachtnemers:

Combinatie A1/A28
BAM | Van Oord | Arcadis | Volker Wessels

Locatie:
Hoevelaken
Projectomzet:
€ 750 mio
Projectfase:
Ontwerp Tracé Besluit (OTB) en de Milieu Effect Rapportage (MER)
Oplevering:
tussen 2023 - 2025